Formule 1 fan sinds 1996. Begon 10 jaar geleden als tester bij KZA, via Icemobile 5 (testen mobiele applicaties) jaar geleden bij Ordina aan de slag gegaan voornamelijk als Scrum Master/tester. Doel is om zo snel en efficiënt mogelijk van A naar B te gaan. Om te verifiëren of iets werkt, moet het zo vroeg mogelijk uitgeprobeerd worden.

In Formule 1 telt elke 10e van een seconde. Om een race te kunnen winnen moet alles worden geoptimaliseerd. Teams kunnen niet eindeloos meer testen, dus worden er simulatoren gebruikt om te kijken of iets werkt. Een formule1 auto bevat meer dan 300 sensoren die een enorme datastroom opleveren over de werking van de auto zodat de juiste strategie kan worden bepaald. Verder is het teamwerk wat maakt dat een team kan winnen of niet. Het uiterste wordt gezocht en alles (motor en chassis) moet goed samenwerken. Deze en nog veel meer voorbeelden zullen aan de hand van filmpjes en het boek van Ross Brawm worden gegeven.

In de presentatie worden voorbeelden gegeven waar een software development team van kan leren om het optimale resultaten te behalen. Er zullen filmpjes worden getoond van welke kwaliteitscontrole wordt toegepast, maar ook wat er gebeurt als het fout gaat.